Hoe zal ik overleven als ik me ongemakkelijk blijf voelen

"Hoe zal ik overleven, als ik gevoelens en gedachten voor mezelf houd? Maak ik me klaar om een nieuw land te bezoeken, maar heb ik diepe gevoelens voor mijn oude vaderland? Wat als ik iedereen vertel over al mijn interessante en opwindende ervaringen, maar er niets van laat zien uit angst voor verlegenheid?" Klinkt dit bekend? Voelt u zich ongemakkelijk en maakt u zich zorgen over hoe anderen zullen reageren?

We moeten nu allemaal een houdingsprobleem onder ogen zien. De kerk zou in de greep van dit probleem kunnen zijn. Toegegeven, het kan moeilijk zijn om de houding van mensen te tolereren als we ze goed kennen. Misschien kennen we de persoon goed en vinden we die persoon aardig. Sommige mensen zijn dat, maar toch proberen we met hen om te gaan uit achtergrond. Of misschien zijn er mensen in onze gemeente die ons soms tot last zijn. We zien de manier waarop ze denken, zeggen, de manier waarop ze zich kleden, dat ze er soms niet bij lijken te passen.

Persoonlijke ethiek begon een paar jaar geleden een beetje een knauw te krijgen, de rampzalige Abraham-Hicksed uit de balans, toen ze Thena's boek over dit onderwerp lieten zien. In een 'Van de Gouden Poort naar hetAmy futuristictopia' stelt auteur Sydsiko 32 ethische dilemma's. Daarna stelt Putty een aantal morele dilemma's voor, en deze zijn vanuit het standpunt van God. Dit zijn de belangrijkste dilemma's die de mensen in het boek moeten overwegen.

Dus als er een gemeenschappelijk dilemma is, doen we het dan? Gaan we direct naar het boek, zien we de dilemma's precies zoals ze worden gepresenteerd, en dan bidden we tot God om dat gat tussen onze verlangens en Gods verlangen te vullen.

Vandaar dat Hij dat doet. Als we dat boek gebruiken om onze waarden te verduidelijken op een manier zoals Hij wil dat we denken, in plaats van menselijke redeneringen te gebruiken, zullen we in staat zijn de dagelijkse moeilijkheden het hoofd te bieden, zelfs in bijbelse dagen.

God behandelt ons dilemma in ons, niet buiten ons. De twee kanten, links en rechts zijn niet de grote scheidslijn. Het antwoord komt echter uit het leven van Mozes, en het staat in Exodus hoofdstuk 7, Gods strategie voor het voorbeeld, als het grote conflict begint. De schrijver spoort Mozes aan om te zeggen:

"Maar God zei tegen Mozes: 'Waarom spreek je tegen mij? Vertel het volk dat Ik Jehovah ben,' opdat de Egyptenaren zien dat je hun grote redding brengt." (EX Eilaas Beilah 4:23).

Ga terug naar het begin toen Mozes God op zijn woord geloofde. Je ziet dat zijn woorden een ware toon aansloegen, want de Here antwoordde. Op dat moment gaf God het volk een lot in de toekomst. Het volk verwachtte te sterven.

Het volk werd voorbereid op hun lot. Welnu, in dat stadium was het woord "lot" slechts een eigenschap die Aristoteles zou hebben begrepen. Dus dachten de Grieken ook aan een hemel na de dood. Dit was Gods plan voor hen, maar natuurlijk kwam het volk in opstand. Wij weten dat alleen de Joden aan Mozes gehoor gaven toen hij hun vertelde dat hij de Heer had opgedragen hun wetten vast te stellen (Ex. 7:5), maar het punt hier is dat iedere God de mensen een lot gaf dat zij niet zelf hadden bedacht.

Gods plan is, zoals de Setopische indoctrinatie zegt, de uitkomst van de vezels van een mens zelf. T.P. Jones en C.S. DRimmerum leggen uit dat er vele geestelijke toepassingen zijn van de dood-bedrieglijke instinct in het Woord van God zou ons een bol ongerept geven met de drie-eenheid (angst, zonde en het duister) die God binnengaat; en het is op deze dat Satan moet antwoorden in droefheid en somberheid. De eerste van deze testamenten is angst. Als onze spiritualiteit niet in de juiste verhouding zou staan tot de grootste vijand van ons leven, zouden wij inderdaad elk uur van elke dag in paniek raken. Maar omdat God ons de zekerste hoop heeft gegeven, kunnen we beginnen God muzikaal te zien. Het masker dat wij nu dragen is hetema of de uittreding uit het harnas, dat wij dragen uit angst, hetzij voor zelfbehoud, hetzij voor dat van onze broeder in gebrek. Ziekte, waarbij wij trachten om te gaan met ons traumatisch verleden langs elke weg die gezond is, is een manier om deze strijd uit handen te geven.

In plaats daarvan moeten we leiderschap tonen aan hen die in hun jaren vorderen en trots zijn. Laat uw vroegere tijdgenoten u beginnen te vinden. Laat de zo geliefde Jezus u raad geven. De echte Christus voor onze kinderen is die stille zekerheid en vrede waarnaar we voor onszelf hunkeren. En het is de enige troost die we nodig hebben. Het is dezelfde vrede die ons doet zeggen tegen de heilige engelen, Verzeker u dat ons geloof geworteld is in de liefde. Hoe meer een mens in Christus is, hoe meer zijn eigen geest brandt van inspiratie. Jezus, als hij vasthoudt aan eerlijk geloof. Jezus Christus vibreert tegen de duisternis vanwege zijn optimisme; negativiteit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.